27 Ocak 2008 Pazar

Siyah simli kazak

Siyah simli yünden ördüm.İki ters iki düz ördüm.Reglan kol yaptım.Dik yakanın kenarına ve etek ucuna püskül taktım.Reglan kolu örerken ,koltuk için 3 iklmek kesiyorum.Ondan sonra kenarlardan 3 ilmek düz örüp,diğer iki ilmeği topluyorum.Önce arkayı örüyorum.Kol evi 24 cm olunca,kalan ilmekleri ense için kesiyorum.Eğer V yaka yaparsam yakayı kol evi ile baraber açıyorum.V yaka fazla açık olmasın derseniz koltuktan sonra 2 parmak daha örüp yakayı açabilirsiniz.Yuvarlak yaka açacaksam arkanın bitim noktasından açacağım yaka derinliğini mezura ile ölçüp,işaretlediğim noktadan koltuk kısmına kadar bir hat çizip ,omuza kadar kaç sıra öreceğimi hesaplayıp,ensede kestiğim ilmeklerin 10 tanesini önün tam ortasına gelecek şekilde kesiyorum.Kalan ilmeklere önce bir taraftan 2+2+1 şeklinde kalan ilmek sayısına göre yaka evini yuvarlayarak kesiyorum ve omuzda sıfırlıyorum.Sonra da diğer omuzu yapıyorum.Kolları yaparken yine kesimleri aynı şekilde yapılyorum ve omuzda 10 ilmek bırakıp kesiyorum.Bu şekilde yaptığm reglanlar çok güzel ve muntazam oluyor. ,

Hiç yorum yok:

Site içi arama: