8 Şubat 2008 Cuma

kare yakalı yeşil kazak

Kızıma ördüğüm bu kazağa yeşil kalın ip kullandım.7 numara şişle ördüm.Arkayı 40 ilmek ,önü 50 ilmek başladım.10 sıra lastiği 3 düz iki ters fantazi lastik ördüm.(Pratik olarak fantazi lastiği örmek için ,ipliği ters ve yüz örerken üsten atmalısınız.O zaman lastik fantazi olur.) Lastikten sonra düz örgüye geçtim.4o cm örünce 5 er ilmek koltuk kestim. Koltuktan sonra 5 sıra örüp,yakayı açtım.Yakayı açarken 8 ilmek örüp 24 ilmek düz kestim.Kalan 8 ilmeği omuza kadar 24 sıra daha örmeye devam ettim.4+4 olarak omuzu kestim.Diğer omuzu da aynı şekilde yaptım. Arkayı 40 ilmekten aynı şekilde örüp,5 er ilmek koltuk kestim.Koltuktan sonra 24 sıra daha örüp 4+4 şeklinde iki omuzdan 8 er ilmek kestim.Kalan 24 ilmeği bir seferde düz olarak kestim. 25 ilmekle de kolları başladım.10 sıra aynı şekilde lastik ördükten sonra,6 sırada her iki baştan iki ilmek ötüp aradan birer ilmek artırdım .60 sıra olunca yine 5 er ilmek koltuk kestim.Yalnız kolu örerken dirseğe kadar olan kısmına kahve rengi ve nefti yeşilden çizgiler koydum.Kol evini örerken, üç sıra düz ördükten sonra her şiş çıkışında bir ilmek eksiltmek suretiyle 20 sıra örüp,tepeyi yuvarlamak için de 5 ilmek kalana kadar her iki taraftan 2 şer 2şer kestim.Kazağı bitirdiktrn sonra nemli bir bezle ütüyü bastırmadan hafifçe ütüledim.Sonrada parçaları birleştirdim.Yaka çevresine tığ ile bir sıra sık iğne gittikten sonra, bu sefer aralara 3e zincir çekip batarak bir sıra daha ördüm.Aynı işlemi kolu dikdikten sonra,kol evindeki dikişin üstüne de yaptım. En sonra öndeki işlemeleri yaptım.Sizde zevkinize göre bu işlemeleri daha değişik yapabilirsiniz.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

çok hoş olmuş ellerinize sağlık...

Site içi arama: